Desenvolupem talent

Wim Wenders, Ana Sanz-Magallón, Elena López Riera, entre els professionals que han participat a la Residència el mes d’abril.

Wim Wenders amb les residents i la Judith Colell

A l’abril no ha plogut aigua del cel com necessitem, però a la Residència han plogut idees i converses per seguir regant els vuit projectes residents.

S’han iniciat les mentories específiques de cada projecte, que se sumen al seguiment que les tutores i tutors fan dels projectes residents. La finalitat de la sessió de mentoria única és rebre feedback d’una mirada professional externa per ajudar a desbloquejar certs aspectes de l’escriptura, o rebre una visió diferent sobre el material. 

Durant l’abril s’han dut a terme les mentories de dos dels vuit projectes: Arnau Vilaró s’ha reunit amb Ana Sanz-Magallón, script editor de reconeguda trajectòria, per Els homes i els dies; i Jaume Claret s’ha trobat amb la cineasta Elena López Riera per tenir el seu feedback sobre Estrany Riu.

Les residents van poder assistir a la masterclass que va oferir Wim Wenders, organitzada per Bcn Film Fest i URL Blanquerna, en la qual el cineasta va conversar amb Elisabeth Cabeza sobre el seu procés, la seva visió del cinema, la seva experiència i el treball amb els seus col·laboradors més estrets.

Després d’aquesta sessió, van tenir el luxe de poder conversar amb ell en privat durant dues hores en una sessió tancada organitzada només pels 8 projectes residents. Va resultar molt inspirador escoltar Wim Wenders explicant la seva manera de fer cinema. El cineasta va compartir amb ells el desig i la necessitat de filmar amb un equip petit determinades pel·lícules de la seva filmografia, permetent que l’agilitat i la mobilitat esdevinguin un plus pel projecte, fent que l’estima es respiri a cada pla. Va parlar també de com és d’important per ell autoproduir-se per, entre d’altres, ser conscient d’on es destinen els recursos econòmics, i tenir poder de decisió de manera directa. La seva manera de treballar també és molt directa pel que fa als actors durant el rodatge, i al costat de la càmera, tot plegat per viure i treballar de manera més propera el que transmetran els seus personatges.

Pel que fa al guió, Wenders va parlar sobre l’ús que  en fa, quan li resulta imprescindible i quan no perquè el té dins del seu cap sense necessitat de materialitzar-lo, i com canvia d’opinió d’un a l’altre projecte, segons el que li demani la història en cada cas.  

En el marc de col·laboració amb el BCN Film Fest, la Residència de guions i ProFicció van coorganitzat una xerrada emmarcada en les jornades d’indústria del festival, per parlar del desenvolupament de ficció a Catalunya. La xerrada, moderada per Valérie Delpierre (productora) va comptar amb Francisco Vargas (ICEC), Txell Llorens (GAC), Judith Colell (Acadèmia del Cinema Català), Víctor Sala (Serielizados) i Àngels Masclans (ProFicció).

Els ponents van reflexionar sobre la importància dels ajuts, de les accions necessàries per un bon desenvolupament, de la incidència dels labs, residències i incubadores que acompanyen els projectes en aquesta fase inicial i del paper i objectiu de les productores de detectar el talent en els autors i autores i de fer tots els passos necessaris per afermar la solidesa dels projectes des del primer moment,  posant els fonaments que després asseguraran les condicions necessàries per a l’escriptura i la producció i les estratègies més adients de distribució i exhibició.

I en aquestes estem, amb la primera promoció de la Residència de guions, acompanyant el talent de les nostres residents i fent-lo públic al mon.

Previous
Previous

El sentit del què

Next
Next

La màgia de compartir el cinema